דובר צה"ל: "הרגנו מאות מחבלים ותקפנו אלפי מטרות, עזה במצור"

    קובי פינקלר 1 Comment on דובר צה"ל: "הרגנו מאות מחבלים ותקפנו אלפי מטרות, עזה במצור"

    דובר צה"ל בהצהרה לתקשורת: "אין לחימה ביישובים כרגע, אך יתכן שמחבלים מסתתרים. אנחנו מאבטחים את הפרצות בגדר. יש מוכנות גבוהה גם בצפון. אנחנו תוקפים אלפי מטרות והורגים מאות מחבלים. גייסנו 300 אלף חיילי מילואים"

    תת אלוף דניאל הגרי
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המלחמה בדרום: דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי מסר לפני זמן קצר הצהרה לתקשורת בה עדכן בתמונת המצב המלחמתית. הוא הבהיר כי בשלב הזה אין לחימה ביישובים והושגה שליטה בכל העוטף, אך יתכן שישנים מחבלים שמסתתרים.

    "האירועים ביישובים הם אירועים בדידים. בשער הנגב שלושה מחבלים שנהרגו, בבארי מחבל הרוג, בחולית ובסופה חמישה ובאלומים ארבעה מחבלים הרוגים. הכוחות מבצעי סריקות ומטהרים את המרחב אבל אנחנו בשליטה. אין לחימה ביישובים כרגע. יכול להיות שיש מחבלים שמסתתרים במרחב. לוחמינו נלחמים בגבורה, קרבות הרואיים".

    "ארגון המרחב הוא המשימה המרכזית להיום", הוסיף הגרי. "הפרצות בגדר יאובטחו ע"י טנקים וכלים אוויריים על מנת שלא תהיה חדירה. היישובים צמודי הגדר כרגע בשלבי פינוי. פינינו כבר 15 באופן מלא. שדרות לא תפונה בשלב הזה. עד כה בוצעו 4400 שיגורים מהרצועה".

    על הזירה הצפונית: "בצפון יש מוכנות גבוהה, כוחות יבשה וכלים אוויריים. אתמול היו מספר אירועים מקומיים. אין נפגעים לכוחותינו. השבנו באש ואנחנו מחזיקים את הצפון חזק מאוד. כרגע אין לחימה בצפון. יש מכונות מלאה לכל תרחיש".

    בנושא ההתקפה: "עברנו לגלי תקיפה עוצמתיים. בהרכב אווירי רחב של 50-60 מטוסי קרב שמטילים מאות ואלפי חימושים על מטרות, כל ארבע שעות. בשעה זו נתקפת צפון הרצועה בגל של מאות מטרות. נגיע לאלפי מטרות ביממה הזו. בכל מטרה כזו יש מחבלים". דובר צה"ל הדגיש: "אנחנו תוקפים מחבלים".

    "כל איתור מודיעיני, כל מפקדה וחמ"ל שלהם ייתקף", הצהיר תא"ל הגרי. "יש מאות מחבלי חמאס הרוגים בעוטף. עוד לא ריכזנו את גופותיהם. יש מאות מחבלי חמאס הרוגים בגדר. טבחנו בכל מי שהגיע לפגע בנו. יש מאות קבורים מתחת לבניינים שתקפנו בעזה". בנוסף: "המעברים סגורים ברצועה. אין חשמל. אין נכנס ואין בא. עזה במצור".

    על גיוס המילואים: "אחנו בגיוס מילואים הגדול ביותר שהיה מעולם בזמן כזה. 300 אלף בתוך 48 שעות. אזרחי ישראל במיטבם מתייצבים לצה"ל. יש מספיק ציוד בצה"ל. יש יחידות שהגיעו 150 ו-200% ממה שביקשנו. נשחרר את מי שלא נידרש לו. לא חסר ציוד ואוכל. נדרש איפוק והכל יגיע".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      המינוח טבחנו לא במקום